Amnesty's Schrijfmarathon

Dag van de Mensenrechten

Schrijfmarathon

Elk jaar klimmen we rond 10 december, de Internationale Dag van de Mensenrechten, in de pen. Verspreid over de hele wereld, schrijven mensen die dag in bibliotheken, buurthuizen, scholen, supermarkten en cafés miljoenen brieven en kaarten. Ze schrijven voor mensen die zijn gemarteld om wat ze geloven, die gediscrimineerd worden om wie ze zijn of vastgezet werden omdat ze voor hun mening uitkwamen. Ook in Deventer doen we mee aan de schrijfmarathon.

Locaties

De schrijfmarathon wordt gehouden op zaterdag 9 december, van 10 tot 16 uur in de centrale bibliotheek aan de Stromarkt.

Schrijven werkt

Het schrijven van brieven is een van de meest effectieve middelen om mensen die onrecht is aangedaan te helpen, weet Amnesty uit meer dan zestig jaar ervaring. Ondanks internet, sms en sociale media blijft de handgeschreven brief waarin de schrijver een persoonlijke boodschap overbrengt een ijzersterk actiemiddel.

Andere activiteiten

Naast de schrijfmarathon worden diverse andere activiteiten georganiseerd, zie ook de agenda van het Etty Hillesum Centrum